چطور نارسایی قلبی خود را نظارت کنیم؟چگونگی کنترل نارسایی قلبی!

مراقب علائمی که در این مقاله از راستینه برای شما جمع آوری کرده‌ایم باشید و استراتژی‌هایی را دنبال کنید که می‌توانند به شما کمک کنند تا بیماری‌های قلبی را کنترل کنید.

چطور نارسایی قلبی خود را نظارت کنیم؟

 

مراقبت از علائم روزانه خود

مراقب علائم روزانه خود باشید.

اگر با بیماری قلبی یا به طور ویژه نارسایی قلبی زندگی می‌کنید، مراقب تغییرات بدن خود باشید. راه آسان برای انجام این کار این است که هنگامی که به علائم توجه دارید، آن‌ها را یادداشت کنید. آیا احساس تنگی نفس دارید؟ آیا دست و پای شما متورم شده‌اند؟ آیا سرفه می‌کنید؟ اگر متوجه هر چیز جدیدی شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

ورزش

ورزش

فعال باشید. زمانی که دچار بیماری‌های قلبی هستید، ورزش کردن برای شما عالی است. ورزش می‌تواند کلسترول و فشار خون شما را کاهش دهد، و به شما کمک کند وزن اضافی خود را کاهش دهید. اگر برای شما مقدور است هر روز ورزش کنید. انجام ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز، حداقل ۵ روز در هفته را هدف خود قرار دهید. از خود می‌پرسید چه ورزشی انجام دهم؟ تمرینات خوب برای قلب استفاده از عضلات بزرگ مانند پاها است. شما می‌توانید پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا را انجام دهید. قبل از شروع ورزش جدید برای اینکه بفهمید کدام ورزش برای شما بی خطر است، با پزشک خود مشورت کنید.

 

کنترل فشار خون

کنترل فشار خون

فشار خون خود را هر روز چک کنید. در مورد فشار خون هدفِ شخصی خود با پزشک صحبت کنید. روش ایده آل برای رسیدن به فشار خون هدف، داشتن شیوه زندگی سالم است. می‌توانید از دارو نیز استفاده کنید. درصورت تغییر فشار خون، به پزشک خود اطلاع دهید.

 

مراقب مصرف مایعات باشید

مراقب مصرف مایعات باشید.

از پزشک خود بپرسید آیا نیاز به محدود کردن میزان مایعاتی که هر روز مصرف می‌کنید، دارید یا خیر. به یاد داشته باشید، فقط آنچه که می‌نوشید مایعات محسوب نمی‌شود. یخ، بستنی، آب نبات سفت، شربت، ژلاتین، و سوپ همگی جزو مایعات هستند. هر روز صبح خود را وزن کنید. افزایش وزن سریع می‌تواند نشانه تجمع مایعات باشد.

 

تغذیه سالم

تغذیه سالم

از یک رژیم خوب و سالم پیروی کنید. میوه‌ها و سبزیجات باید تقریباً نیمی از هر وعده غذایی شما را پر کنند. برای داشتن تغذیه سالم غلات سبوس دار را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز به داشتن رژیمی سالم کمک خواهند کرد. بهتر است گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، حبوبات، دانه‌ها، سویای فرآوری شده، پروتئین‌های مصرفی شما باشند. مصرف چربی های جامد، غلات تصفیه شده، و قندها را به حداقل برسانید.

 

مصرف سدیم

مراقب مصرف سدیم خود باشید.

سدیم باعث می‌شود بدن شما مایعات را نگه دارد. این مسئله می‌تواند فشار خون شما را بالا ببرد، موجب تورم در پاها شود، و یا تنفس را دشوار کند. اکثر سدیم مصرفی شما از نمک می‌آید. نمک را هنگام پخت، و یا هنگام غذا خوردن به غذا اضافه نکنید. در عوض، از گیاهان دارویی و یا چاشنی‌های بدون نمک استفاده کنید. سبزیجات تازه را انتخاب نمایید. اگر از سبزیجات کنسرو شده و یا یخ زده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که بدون نمک هستند. همچنین، در فروشگاه‌ها به دنبال مواد غذایی با سدیم پایین باشید.

 

مراقب وزن خود باشید

مراقب وزن خود باشید.

اضافه وزن می‌تواند کار قلب شما را دشوارتر کند. روش‌های شدنی را برای رسیدن به وزن سالم پیدا کنید. ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب شروع خوبی است. برای ایده‌های دیگر با پزشک خود مشورت کنید. با این کار، سطح کلسترول و فشار خون شما نیز بهتر خواهد شد.

 

مدیریت استرس

مدیریت استرس

داشتن بیماری‌های قلبی می‌تواند موجب خشم، افسردگی، و یا اضطراب در شما شود. عصبانی شدن یا مضطرب شدن می‌تواند به حمله قلبی منجر شود. راه‌هایی برای کاهش اضطراب خود پیدا کنید. با افرادی که با آنها صمیمی هستید در مورد مسائل خود صحبت کنید. ممکن است بخواهید مدیتیشن، یوگا، و یا تنفس عمیق را امتحان کنید، بله این‌ها روش‌های خوبی هستند. پزشک شما نیز همیشه می‌تواند به شما کمک کند، اما باید او را از وضعیت خود آگاه کنید.

 

ترک سیگار

ترک سیگار

اگر سیگار می‌کشید و یا از دخانیات استفاده می‌کنید، باید ترک کنید. سیگار کشیدن می‌تواند احتمال حمله قلبی را افزایش دهد، همچنین می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد و به عروق خونی که خون را به قلب شما می‌رسانند، آسیب برساند. سعی کنید از قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز خودداری کنید. در مورد روش‌های ترک سیگار با پزشک خود مشورت کنید. یک گروه حمایتی برای کمک پیدا کنید.

 

مصرف دارو

مصرف دارو

گاهی اوقات، تغییر در شیوه زندگی کافی نیست. ممکن است مجبور باشید از دارو استفاده کنید. داروهای مناسب می‌توانند کلسترول و فشار خون را کاهش دهند، از لخته شدن خون جلوگیری کنند، و حتی احتمال حمله قلبی را کاهش دهند. همچنین می‌توانند علائم شما را تسکین و فشار را از روی قلب شما بردارند. با پزشک در مورد گزینه‌های دارویی خود مشورت کنید.

 

مراقب سطوح کلسترول خود باشید

مراقب سطوح کلسترول خود باشید.

سطح کلسترول LDL بالا (نوع “بد” کلسترول) می‌تواند به مشکلات قلبی منجر شود. شما باید سطح LDL خود را در ۱۰۰ میلی گرم / دسی لیتر یا کمتر نگه دارید. اگر قبلاً دچار حمله قلبی شده‌اید و یا به دلایل دیگری در معرض خطر بالای حمله قلبی هستید، این سطح باید ۷۰ یا پایین‌تر باشد. گاهی اوقات رژیم غذایی و ورزش برای کنترل کلسترول کافی نیست. پزشک شما ممکن است از شما بخواهد برای کنترل سطح کلسترول خود از دارو استفاده کنید.

 

 به پزشک مراجعه کنید

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید.

ملاقات‌های خود با پزشک را ادامه دهید، و علائم خود را به پزشک بگویید. به پزشک خود اجازه دهید در مورد تغییرات شما اطلاع داشته باشد. خود را آماده کنید، سپس ویزیت دکتر دریافت کنید. لیستی از سوالاتی که می‌خواهید بپرسید تهیه کنید، و داروهایی که مصرف می‌کنید را یادداشت کنید. اگر چیزی برایتان مشخص نیست، از پزشک بخواهید توضیح دهد.

موضوعات مرتبط

Top